Condottiere (3rd edition) : componente & review

Condottiere este un joc care se desfasoara in perioada renascentista a Italiei. Scopul jocului este ca unul din jucatori fie sa controloze 4 regiuni adiacente, fie sa fie primul care controleaza 6 regiuni neadiacente.  Luptele se vor da cu ajutorul cartilor de conflict, carti care au proprietati speciale si care vor influneta intr-un fel sau altul rezultatul bataliei.

Ce-mi place in primul rand la acest joc este cutia in care se gasesc componentele. Aceasta este compacta si usor de transportat oriunde.  Inauntru gasim o mica tabla de joc, reprezentand Italia, cartile de conflict,  marcarele de control (reprezentate de cubulete din lemn),  o piesa Condottiere (stabileste ce teritoriu este in conflict)  si o piesa pentru Papa (care protejeaza teritoriile de conflicte).

Un alt aspect bun la acest joc esre faptul ca regulile jocului sunt usor de inteles ceea ce il face accesibil. Proprietatile si efectele fiecarei carti este explicata in amanunt si pentru eventuale nelamuriri sunt date si mici exemple.

Pe curt, jocul se desfasoara in runde, fiecare runda putand avea una sau mai multe conflicte. Dupa ce piesa Condottiere este pusa pe un teritoriu imediat incepe conflictul. Jucatorii vor pune in fata lor pe rand carti care vor alcatui armata ce participa la conflict. Cand toti jucatorii au spus “pas” sau nici un ucator nu mai are carti sau este folosita o carte speciala de intrerupere a conflictului, lupta ia sfarsit si se calculeaza valoarile armatelor avandu-se in vedere si eventualele efecte ce au avut loc pe durata conflictului ( carti speciale ). Jucatorul al carui armata are cel mai multe puncte acstiga conflictul si isi plaseaza markerul de control pe harta. O runda ia sfarsit numai cand jucatorii raman fara carti in mana.

Desi il detin de ceva timp abia recent am reusit sa ii dau atentie, bine-nteles nu este pe gustul tuturor.  Jocul este destul de rapid si un lucru important este faptul ca accepta un numar destul de mare de jucatori (6). Nu are nevoie de un setup complex deci poti intra rapid in miezul conflictului. Desi norocul este un factor destul de important, modul cum se pot juca cartile adunat cu putina viclenie ( pentru ca pe acest lucru se axeaza jocul ) pot duce la o victorie neasteptata.

(videoul imi apartine)