The 100 – S01 E01 Review

Stiu ca serialul a inceput de ceva vreme, dar mai aveam cateva episoade din Supernatural ca sa “ajung la zi”, asa ca am amanat. De la inceput, vreau sa zic ca review asta e cu tot cu spoilere, deci daca nu-ti plac, vezi ca ai sub articol niste recomandari de la eMag. Da click pe ele si cumpara ceva.

Regizor & Actori

The 100 e un serial Sci-Fi regizat de Jason Rothenberg, un tip care tocmai a pornit in drumul sau spre celebritate la Hollywood. Adica pana acum a fost asistent, dar a avut noroc cu serialul asta si cu inca vreo doua scenarii scrise. In rolurile principale ii avem pe Eliza TaylorMarie Avgeropoulos (care a mai jucat in 50/50, Percy Jackson, Hunt to Kill etc.), Bob MorleyDevon Bostick (Diary of a Wimpy Kid), Lindsey Morgan (Detention), Paige Turco (April O’Neil din Teenage Mutant Ninja Turtles, filme vechi din 1991, 1993) si inca alti cativa actori pe care i-am mai vazut prin seriale.

the-100-sci-fi

Pe scurt

Actiunea se petrece in viitor, la 97 de ani dupa ce civilizatia a fost distrusa in urma unui razboi nuclear global iar singurii supravietuitori sunt cei de pe navele spatiale (sateliti, spatia spatiala etc) care, aparent au unit totul intr-o nava ce orbiteaza pamantul numita “The Ark” (arca, gen arca lui Noe). 100 de “infractori” juvenili sunt trimisi pe pamant pentru a vedea daca se poate trai, daca oamenii se pot intoarce “acasa”.

The 100 S01 E01 Rezumat

Primul episod incepe cu imagini dintr-o celula de pe The Ark, in care Clarke (Eliza Taylor) deseneaza ceva pe jos cu gandul la viata de pe pamant. In cateva momente, niste garzi dau buzna in celula ei, ii pun o bratara si incearca sa o scoata afara, doar ca ea (o fata de aproape 18 ani) reuseste sa scape… riiight. Aflam si ca infractorii de pe The Ark erau aruncati in spatiu daca faceau crime (sau alte ilegalitati) ca masura de limitare a populatiei. Toti tinerii sunt luati cu forta si pusi intr-o nava, apoi trimisi pe pamant.

second-chance-the100

Detinutii ajung pe pamant dupa o aterizare fortata, si ies din nava. Inainte sa plece, li se spune ca trebuie sa ajunga la muntele Weather unde ar trebui sa fie o baza militara cu provizii pentru doua luni. Se face un grup de 5 persoane: Clarke, Octavia (sora lui Bellamy Blake, despre care se crede ca l-ar fi impuscat pe cancelarul – liderul de pe The Ark), Jasper, Finn si Monty, care sa mearga la muntele Weather si sa aduca proviziile. Ca sa nu fac prea multe spoliere, va zic pe scurt ca primele lor intalniri cu animalele de pe Pamant nu sunt prea fericite.

In cele din urma, vine noaptea, iar la locul in care nava a aterizat fortat, Bellamy Blake deja isi ia in serios rolul de lider al razvratitilor si organizeaza un fel de petrecere in care tinerii isi scot rand pe rand niste bratari telemetrice prin intermediul carora cei de pe nava stiau ce se intampla cu tinerii de pe planeta. Wells, fiul cancelarului incearca sa se impotriveasca, dar este prins si i se scoate bratara cu forta. Intre timp, pe nava,  aflam de o incercare de lovitura de stat si mama lui Blake este cat pe ce sa fie aruncata in spatiu, fiind salvata la timp de cancelarul Jaha.

Dimineata, grupul de 5 vor sa treaca raul prin “metoda tarzan”, cu o liana de pe un mal pe altul. Jasper se duce primul, incercand sa o impresioneze pe Octavia, reuseste sa ajunga pe malul celalalt, dar *aparent* este omorat de o sulita. Tinerii se ascund si isi dau seama ca nu sunt singuri pe planeta. Episodul se termina cu scene din episoadele viitoare.

jasper-the100

The 100 S01 E01 Review

Mi se pare ca serialul are un inceput promitator. Nu ma iau aici dupa nota destul de mare de pe IMDB, dar dupa ce-am vazut. Nu prea mi-a placut ideea ca toti sunt tineri trimisi pe planeta dar am zis sa trec peste si n-am fost dezamagit. Cu toate ca unele lucruri sunt destul de evidente si previzibile uneori, serialul are potential. Nu mi-a placut ca la finalul episodului au fost aratate secvente din mai multe episoade, poate din dorinta de a familiariza lumea cu ceea ce se intampla, dar parca s-a dezvaluit prea mult.

Stiu ca serialul are deja cateva episoade si sper sa nu fie inchis cu forta ca alte seriale bune. Sunt curios daca Bellamy chiar l-a impuscat pe cancelar si care vor fi personajele noi care vor aparea. Era normal ca pe pamant sa fie supravietuitori, atat timp cat exista buncare si alte resurse, populatia nu are cum sa fie eliminata in totalitate. Mi-a placut si faptul ca animalele au suferit mutatii, sunt curios daca se intampla asta si la oameni.

A fost primul episod, vedem ce se intampla in al doilea.

The 100 S01 E01 Video