Geek Review: Star Trek Into Darkness

Am fost duminica si am vazut noul Star Trek. Ca un fan trekkie, m-am bucurat destul de mult pentru ca filmul a aparut mai repede decat trebuia si pot spune ca nu am fost dezamagit. 21 de lei a fost biletul de la Cinema City din Iasi unde am vazut Star Trek Into Darkness impreuna cu doi prieteni in acest weekend. Nici prea mult dar nici prea putin pentru calitatea filmului.

Star-Trek-Into-Darkness

As incepe acest mic review cu punctele tari, chiar daca au fost si mici discrepante, unele mofturi care numai un adevarat trekkie le-ar putea avea. Pentru inceput pot sa spun ca noul Star Trek nu este un film la care sa regreti ca ai dat banii ca sa-l vezi 3D. Spre deosebire de alte filme cu “3D” in nume, de data aceasta, efectele speciale au fost foarte bune, cel putin din punctul meu de vedere. As putea spune ca daca vedeam doar scenele cu efecte speciale tot as fi considerat ca banii mei au fost cheltuiti cu cap si nu irositi.

Actorii sunt in mare parte aceiasi facand referire cu primul Star Trek din 2009. Nu stiu totusi daca au fost cele mai bune alegeri pentru a reprezenta rolurile echipajului Star Trek. Sincer sa fiu, singurii actori care mi-au placut cu adevarat au fost Zoe Saldana (Nyota Uhura) si Benedict Cumberbatch (Khan). In rest nu cred ca ceilalti actori sunt de calibrul unui fenomen ca Star Trek. Nu ma intelegeti gresit, ii stiu pe majoritatea, chiar apreciez filmele si serialele in care joaca Simon Pegg, John Cho sau Zachary Quinto dar nu-i consider ca fiind material trekkie.

Presupun ca toti geekii din sala au avut un mic orgasm atunci cand l-au vazut si pe Leonard Nimoy pentru cateva minute dar n-am fost impresionat, chiar daca reprezinta singura legatura adevarata cu Star Trek-ul pe care-l stim cu totii.

Star Trek Into Darkness e un film care are de toate, actiune, drama si comedie. Poate ca s-au chinuit prea mult sa faca un film amuzant si Simon Pegg nu e capabil sa “duca in spinare” de unul singur acest rol in film.

Ca sa fiu de acord cu un alt geek, unul dintre defectele filmului a fost scena de lupta cu Klingonienii. [Spoiler Alert] – Atunci cand Khan ii bate pe tot de unul singur parca erau soldatei de jucarie. O fi fost Khan un membru al unei rase superioare dar parca prea se lasau batuti.[/spoiler]

Din punctul meu de vedere, Star Trek Into Darkness este un film bun doar pentru efectele speciale. Am fost constient de asta de cand l-am vazut pe cel din 2009. Nu ma asteptam la nimic special ci la clisee, glume rasuflate si referinte la elemente cheie din cultura trekkie.

Daca esti un fan Star Trek, s-ar putea sa nu fii impresionat de film, dar parerea mea e ca ar trebui sa-i dai o sansa si sa mergi chiar si pentru efectele speciale 3D.